Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Dit jaar een zomervakantie in 2 delen aangezien de hemelvaartvakantie in de soep was gelopen door opgelopen lichamelijk letsel van Gerdy. We hadden dus nog wat in te halen 😋
Eerst maar eens ons tocht in de echte zomerhitte in kaart brengen van goed 2 en een halve week. Tsja die zomerhitte daar had iedereen last van, maar wij gingen richting de zee, en daar was het echt wel iets aangenamer.
Onze eerste bestemming werd het eiland Texel. Inmiddels een goede bekende van ons maar de bestemming werd een nieuwe plek die we nog niet eerder gezien hadden.

We gingen als eerste een aantal dagen naar  camping Hoogvliet op Texel.
We hadden er naar uitgekeken en toen we aankwamen hadden we eigenlijk beide zoiets van ohh. Want het stonk er nogal, en niet naar schapen waar dit bedrijf om bekend stond.
Maar goed, we kregen een plek dicht bij de uitgang, en dat is dan wel weer makkelijk wanneer we met de hond aan de wandel gaan.
Dus campr neergezet en de luifel uitgedraaid. Voor we het in de gaten hadden was de onderkant van onze luifel zwart van de vliegen, en ook op de camper waren ze blijkbaar gek. Ach hoort er bij op een boeren bedrijf. Maar de vliegen waren wel echt een plaag daar. Verder wel een hele vriendelijke vrouwelijke beheerder.
Ook de mensen rond om ons heen waren best wel vriendelijk, maar het was wel echt een camping waar iedereen elk jaar terug kwam. Veel caravans van gasten  stonden in de stalling daar en werden vlak voor de gasten kwamen op hun plek gezet door de eigenaar van deze camping. We spraken volwassen mensen die daar zelfs in hun vroege jeugd al kwamen met hun ouders. Tsja dan hoor je bij de inventaris om het zo maar te noemen (kind an huus).
Met de fiets was het ondanks de hitte wel goed te doen op texel met de hond in de hondekar achter de fiets. We hebben nog de nodige marktjes bezocht op Texel, en dat waren weer leuke momenten. Net als het strand, ook geweldig. In de Koog liepen we de beheerder van De Kaemping nog tegen het lijf die helaas geen plek voor ons had in de zomervakantie. De beste man had mijn vrouw in de hemelvaartvakantie richting de dokter gereden toen ze niet meer kon lopen na een val op de camping.
Dat was een leuk en spontaan weerzien, en het was vooral goed om te horen dat zij hun hele kampeerterrein weer konden gebruiken. Tsja je buren zijn niet altijd je beste vrienden zo blijkt het ook wel te zijn bij de beheerder van de Kaemping. Maar goed, we hebben nog wel aangegeven dat we het erg jammer vonden dat we niet bij hun konden staan. Volgend jaar gaan we De Kaemping zeker weer bezoeken, maar dan moeten we wel op tijd boeken. Hij zit tenslotte ook op een heel Uniek plekje van Texel.
En wanneer je dan weer terug komt op de camping waar we zelf staan denk je als eerste, ja hoor we zijn weer terug bij de vliegen. Maar we hadden wel een mooi uitzicht in de lucht en hebben heel veel paracutesprongen gezien. Op camping Hoogvliet was verder niet veel te beleven, jammer, maar ja het is ook een kleinschalige camping met een bedrijf wat natuurlijk ook door moet werken. Dus helaas voor het eiland Texel zat dit deel van onze vakantie er al weer op.

Vanaf Texel ging de trip verder naar Noord Holland, nu wel weer naar een oude bekende Camping Helmzicht in Julianadorp.

JulianadorpOok geen straf, want van daar uit wandel je zo door de duinen naar het strand en een gezellig strandtent om lekker te zitten en te genieten van het uitzicht.
En met Callantsoog, Julianadorp en Den Helder op fietsafstand hoef je je daar echt helemaal niet te vervelen. En dat hebben we ook echt niet gedaan.
een heerlijke plek om lekker te genieten.
Toch nog wel iets beleefd tijdens deze paar dagen. Naast ons stond een caravan, Wij waren op de fiets naar Den Helder en hadden ook daar op de grote markt wel een enorme windvlaag gevoeld, maar natuurlijk nooit aan de camping gedacht. Bij terugkomst op de camping bleek de grote ruit uit de caravan naast ons te zijn gewaaid. Akelige verrasing voor de eigenaren die net als wij niet aanwezig waren tijdens de korte windhoos. Het grote raam vloog letterliik over het kampeerterrein hoorden wij van andere kampeerders op het veld. Tsja zo gek kan het gaan in Nederland. Gewoon een hele kleine plaatselijke windhoos. Maar goed na een paar dagen vonden wij het tijd om weer verder te gaan met onze "trektocht".

Daarna ging onze tocht naar Camping Zeevangshoeve in Edam

Ook daar waren we al eens een keer eerder geweest in het verleden met de caravan. Ook een hele mooie locatie. de weg over, de dijk over en je staat aan het veluwemeer.
Prachtig plekje dus.
Ook Edam is een heel mooi plaatsje, maar we zijn natuurlijk ook nog naar Volendam geweest op de fiets met hond in de kar. En dan ben je ergens met je hond en kom je een hele battrij Chinezen tegen die op excursie in Nederland zijn. Op de knieën naast onze hondekar zaten ze om te kijken. Vreemde gewaarwording zoiets, maar wel leuk om mee te maken. We hebben er  achteraf nog smakelijk om gelachen.  Natuurlijk viel ons bezoek aan Edam ook op op Fcebook. Zo kregen we ook mooi weer even de kans om bij te kletsen met Jan en Nel Kluit, want die wonen er een steenworp vandaan. Was een hele gezellige avond.

En tot slot van deze bijna 3 weken vakantie (deel 1) voor de afsluiting van deze trip nog even naar Camping Het Lierderholt in Beekbergen.

Ons plekkie op Lierderholt

Ook daar bleven wij een paar dagen. Onze Dochter met wederhelft en hun 2 kids zijn daar ook nog even gezellig een dag op visite geweest. Gelukkig was de ergste hitte toen een beetje voorbij, maar het zwembad was een zeer prettige afkoeling die dag. Verderhebben we ook een flinke fietstocht gemaakt in de Veluwse bossen.
We vielen op deze camping trouwens weer met de neus in de boter, net als vorig jaar. Op de eerste avond live muziek op het veld, dat was weer een prachtig geniet en ontspanningsmoment. Geweldig, ook nu voelden we de muziek weer in de maag, zo hard stond het, of we stonden te dichtbij met de camper, dat kan natuurlijk ook.

Wanneer je deze trip ook wilt zien in een mooi beeldverhaal dan kun je ook op deze link Klik hier klikken.

Goed, na deze 3 weken vakantie was het eerst weer even tijd om even naar huis te gaan. Daar zijn we 2 weken gebleven en daarna ging de trip weer verder.

Camperplek Haamstede GiethoornDit keer eerst naar Giethoorn, We bezochten een echte camperkampeerplaats met de naam Camperplaats Haamstede. Echt op loopafstand vanaf het centrum van Giethoorn. Wat wel jammer was is dat het weer niet echt zo heel geweldig meer was. Er viel nog wel eens een buitje naar beneden. En 1 stap buiten je camper en en wij stonden in of het hoge gras, of in een plas water. Ik denk dat ze de grasmachine verkocht hadden na deze lange periode van droogte 😏. Echt een camping die vol stond met vele nationaliteiten.
Maar goed Giethoorn is altijd leuk en gezellig, en daar hebben we ook echt wel van kunnen genieten.
Maar na Giethoorn stond er weer een andere mooie plek op onze To Visit lijst 😃

We gingen naar het hoge noorden van Groningen. Camping Lauwersoog
Echt een grote camping aan het prachtige lauwersmeer en een hele mooie recreatieplas. Een hele mooie plek om even een dagje de overstap te maken naar Schiermonnikoog. En dat hebben we dus ook gedaan, 2 fietsen 2 volwassenen, een hondenkar en de hond. Kost je meteen een vermogen die overtocht want voor alle genoemde spullen moet je apart betalen. Maar goed, wij hebben een dagje Schiermonnikoog gedaan. Dit was echt een leuk uitstapje. Het zag er ook echt niet verkeerd uit hoor, maar het was wel een beetje een stille boel wanneer je Texel gewend bent :-)  Boottocht hebben we doorgebracht op het dek, want trap lopen op de boot met onze hond, dat is een No Go. Eventjes optillen van die ruim 40 kg hond is ook echt niet te doen. Maar goed, het was wel een echte belevenis deze trip per fiets en boot naar Schiermonnikoog.
Een dag later was het voor ons al weer tijd om verder te gaan. Want we wilden natuurlijk nog wel wat zien tijdens deze campertrip.

De reis ging na een paar dagen weer verder naar Bovenkarspel in Noord Holland we gingen naar camping de Gouden Stek Nou niet echt goud hoor.  pfffffff Bij aankomst zagen we dat de camping nog goed bezet was, in onze ogen een goed teken. Gelukkig konden we op het camperveld nog een plekje krijgen. Nou dat viel effe tegen. We kwamen terecht op de betonblokken in Villa puinhoop. Want dit deel van de camping was wel heel slecht onderhouden. Hoog gras en flink wat onkruid en een opslagplaats van oude troep met een opzetcamper in de hoek van het veld waar we opkeken, en daar omheen was het ook een puinhoop. Erg jammer van deze camping. Oh ja, de hond van de eigenaar mocht loslopen, die van de gasten aangelijnd ook op de plek. Je kunt wel nagaan wat er gebeurt wanneer die hond langs komt om onze hond te bekijken. Hij blijft uitdagen. Dit mag niet kunnen in onze ogen.  Maar goed we hebben de fiets ook mee, dus we gingen er wel lekker op uit. Echt heerlijk weer om buiten te zitten was het ondertussen ook niet meer. En toen we buiten zaten dachten we wat horen wij nu. Bleken de mensen naast ons hun pappegaai meegeneomen te hebben, en dat beest had echt de hele dag zijn waffel los, en zeker niet zachtjes. Natuurlijk in het begin wel leuk, maar ik hoef hem niet de hele dag te horen hoor. Onze grootste verrassing daar was de toiletruimte. Echt een schijthuis met een houten deksel. Ik dacht dat die dingen in Nederland al een halve eeuw verbannen waren. Ook het aanta toiletten viel erg tegen, in beide superkleine in elkaar gefrutselde toiletvoorzieningen.  Het urinoir zat achter dezelfde deur als het toilet, ook niet echt logisch toch? Dus eigenlijk viel de camping een bietje tegen.
We hebben ons vanaf dit moment echt voorgenomen dat we een volgende camping eerst gaan kijken  voor we definitief een plekkie nemen. Maar goed zeggen en doen zijn 2 verschillende dingen 😜. Maar al met al hebben we het echt wel naar onze zin gehad hoor deze lange vakantie met tussenstop thuis. Want dit was ons laatste stekkie waar we slechts 1 nacht gebleven zijn van de 2 die we eigenlijk besproken en betaald hadden. We zijn die dag met stille trom vertrokken.
Jammer dat de kampeervelden er zo netjes bijlagen, dit was in vrremd contrast wanneer je dit vergelijkt met de staat het camperveld. Een aandachtspuntje voor de camping. Maak er niet zo'n rommetje van. Onze camper is 7 meter, en daar passen er eigenlijk niet 2 van tegenover elkaar op dit veldje. Een andere indeling van dit veld zou een goed plan zijn.
Oh ja, mocht je op deze camping op een stoel van het terras gaan zitten of in de kantine, dan is een consumptie verplicht. Ook heel vreemd vonden wij.

Dus,  van alle bezochte vakantiestekkies kunnen we rustig zeggen dat we een geslaagde zomervakantie hebben gehad, alleen de laatste, nee die ziet ons echt nooit meer terug in de staat zoals het er nu is. Ondanks dat er tegenover de camping best een heel mooi wandelgebied was met een recreatieplas.